Уроки

Уроки  доброти

Тема: Вчимося бути добрими.
Форма: урок- роздум для учнів 4 класу
Мета і завдання:допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Вчити нести добро іншим через добрі справи. Виховувати прагнення творити добро і цінувати його, бажання самовдосконалюватись,
об’єктивно оцінювати власні вчинки і вчинки людей, які тебе оточують.
Обладнання:кімната прикрашена вишитими рушниками , у вазі чорнобривці, майори, на дошці вислів »Стався до інших так, як хочеш, щоб ставились до тебе», вгорі прапор і герб України, портрети видатних людей, роздруковані прислів’я,заповіді , тлумачний словник, музичний супровід.

    Хід уроку

1.Організація класу.
-Дорогі діти! Вітаю вас  сьогодні у нашому класі.
Подивіться, як гарно: вишиті українські рушники,  державні символи України, запашні чорнобривці. А я бажаю вам гарних оцінок, міцного здоров’я, мирного неба, родинного затишку та тепла.
2. Актуалізація опорних знань.
 Тренінг «Побажання»
- А тепер станьте в коло , візьміться за руки  і скажіть побажання  один одному.
Правила :
1.Говорити по черзі.
2.Посміхатися тому , до кого говориш.
3. Не повторювати сказане.
-Що ви відчуваєте, які почуття ? (радості, задоволення, вдячності).
3. Оголошення теми уроку.
 З таким от настроєм ми проведемо незвичайний урок на тему:» Вчимося бути добрими».
Вчитель виразно читає вірш.
Сказав мудрець:
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро та в вищу правду віра,
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.
                                     Л. Забашта
Метод «Мікрофон».
-Як ви думаєте, про що йтиме мова на уроці?
 (відповіді дітей: про те, що таке добро, про його ознаки,
про добрі справи людей, прочитаємо цікаві оповідання …)
-Отже,  сьогодні поговоримо про те,чому треба творити добро і через які справи ми можемо нести його людям.
4. Робота над новим матеріалом.
Робота в групах.
1. Робота із тлумачним словничком . Відшукати значення слова добро, доброта.
1 група. Добро- це позитивне в житті людей, що відповідає їх інтересам, бажанням, мріям. Це добра , корисна справа, вчинок.
2 група. Добрий- який доброзичливо, приязно , чуйно ставиться до людей.
2. Робота за схемою на дошці. Завдання: утворити  слова:
зичливий
 Добро совісний
                            творець        
-Як ви їх розумієте?
-Кого ви можете назвати добро творцем? Чому?
3. Читання оповідання В.О.Сухомлинського «Протоптали стежку».
-Доведіть, що поведінка дітей гідна уваги. Дайте їй оцінку.
-Чи допомагали ви коли-небудь самотнім людям? Як саме?
-Що ж таке добра справа? (Вміння швидко бачити, кому необхідна допомога і яка саме)
Тренінг «Заквітчай деревце».
Подивіться на це деревце. Заквітчаємо його квітами . Ви отримали квіточку. Напишіть на ній , яку добру справу ви зробили комусь.
(Учні записують на квіточці свої добрі справи, виходять до дошки і зачитують, чіпляють квітку на деревце).
-Погляньте, яке  чудове дерево.Щоб воно квітнуло, не засохло ми повинні весь час дбати, поливати його, обкопувати, збирати гусінь.  Деревце не житиме, коли ми перестанемо творити добрі справи. Світ стане не таким красивим, а  злим, ненависним та жорстоким. Хай же дерево наших добрих справ буяє зеленню,розквітає  пахощами ніжного квіту.   В спеку захистить, в голод нагодує плодом, а в негоду укриє.

1 учень. Господь людині дав гаряче серце
                І вічну душу, сповнену любові,
                Щоб та любов зростала, як деревце,
                 Щоб згодом світу дать плоди чудові.


2 учень. Ми любимо матусеньку і тата,
                 Ми любимо усю свою родину,
                  Ми любим землю, щедру і багату,
                  Ми любимо безмежно Україну.


3 учень. Ми любим Богом даний білий світ,
                 Тож бережім любові диво цвіт!
                                                             Л. Глазунова


Робота над прислів’ями.
-Прочитайте прислів’я та поясніть їх значення.
1.Добре роби, добре й буде!
2. Не одяг красить людину, а добрі діла.
3. Дерево цінують по плодах, а людину -  по ділах.
4.Посієш вчинок- виросте звичка.
Слово вчителя.
Доброта, милосердя. Ще з давньоруських часів благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматочком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість і немічність, порятувати хворого чи каліку, захистити скривдженого.
Сім тілесних доброчинностей – це перлини Євангельської мудрості, які ми повинні взяти за основу своїх вчинків:
Голодного нагодувати
Спраглого напоїти
Голого вдягнути
Подорожнього в дім прийняти
Недужого відвідати
Померлого поховати
( діти отримують надруковані на листочку  заповіді, зачитують їх)
Висновок.
 Допомагати потрібно, бо завжди будуть люди, які потребують цього.
  Згадайте , будь – ласка,  ім’я цієї благодійниці.

-Так. Це Блаженна мати Тереза – католицька черниця, засновниця доброчинних місій.Допомагала злиденним, хворим, сиротам. Піклувалась про голодних і зневірених.  Черниці цього ордену милосердя  доглядали за біженцями, жертвами потопів, епідемій, воєн та голоду. Вони будували школи , сирітські притулки, заклади догляду за хворими на СНІД й центрів доброчинства в усьому світі. Мати Тереза побувала в нас, на Україні після Чорнобильської катастрофи.
Інформація вчителя.
Про благодійну діяльність українських зірок відомо широкому колу шанувальників.Відомий тур Ірини Білик(показую фото) «Допомагати так легко» від продажу квитків на концертах  співачки зібрав 250 тисяч гривень і гроші передав київському міжнародному дитячому фонду «Отчий дім». Окрім того, відомо, що співачка приватно допомагає дитячому будинку, але намагається не афішувати цього..
Активною доброчинністю займається українська спортсменка Лілія Підкопаєва,  (показую фото) засновниця фонду «Здоров’я поколінь». Займається підтримкою спортсменів – ветеранів і спортсменів- початківців. Окрім того, вона є послом доброї волі ООН із питань СНІДу і щорічно 1 грудня організовує акції для допомоги хворим.
Доброчинністю займається і відомий футболіст Андрій Шевченко(показую фото). Фондом Андрія Шевченка керує його сестра Олена. Здебільшого футболіст допомагає дитячим будинкам, закуповує нове обладнання та медикаменти.
Але ви, діти, ще школярі і не заробляєте гроші, які могли б віддати на доброчинність. Поміркуйте, скажіть, яку посильну  добру справу ви могли б  зробити. Орієнтовні відповіді дітей:
-допомогти старенькій бабусі;
- провідати хворого товариша;
-заступитися за ображену дівчинку;
- прихистити бездомного собаку;
-допомогти батькам по господарству і т. ін..
 Висновок.
Отже, благодійність, також доброчинність- безкорисливе надання допомоги потребуючим.
- А що означає  безкорисливе?
Ніколи не вимагайте за це винагороди, робіть це просто так, бо це вам подобається, ніколи ні перед ким не вихваляйтесь цим і люди пам’ятатимуть  вас і будуть вам вдячні за це.
4. Підсумок вивченого матеріалу.
Нині в нашій країні нелегкі часи. Іде війна. Вона несе за собою смерть, сльози, руйнування. Втрачаються людські цінності любов, милосердя, людяність, породжується ненависть,жорстокість. Якби ви на хвилину змогли уявити, що вмієте творити чудеса  або стали чарівником, як би ви вчинили? Використайте для цього чарівну паличку.
(вчитель направляє думки учнів про те, що нам потрібен мир, що  Україна має бути єдиною, жити, як одна сім’я).
-Якби люди співчували один одному, були добрішими, відвертішими, щирими, то проблем стало значно менше, а  жити набагато краще.
-Чому ж добро потрібне людям?
- За яким правилом повинні жити люди?
Давайте заспіваємо пісню «Хай завжди буде сонце» візьмемось за руки, коли ми разом, всі негаразди подолаємо.
Список використаних джерел:
1. К.С.Прищепа, В.Г.Лук’яненко. Тематичний словник школяра.
2. Василь Сухомлинський. Чиста криниця.
3. Журнал «Початкова школа» №2,2006р.
4. Словник української мови. Видавництво «Наукова думка». Київ -1971
5. За матеріалами української благодійницької мережі http://ufb.org.ua/,http://www.ubm.org.ua/




Відкритий урок з математики у 3 класі


Тема: усне додавання і віднімання трицифрових чисел виду 240+430,480-250
Мета: закріпити вивчені випадки додавання і віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд;
Удосконалювати обчислювальні навички;
Вчити складати задачі за коротким записом і розв’язувати їх;
Удосконалювати вміння розв’язувати нерівності;
Поглибити знання про тварин;
Виробляти злагодженість при роботі в групах, виховувати прагнення до перемоги.
Обладнання: картки, таблиці, предметні малюнки, інформація з енциклопедії
                                                   Хід уроку
1. Організація класу до уроку.
Перевірка готовності класу до уроку.
Бачу, чую, розумію
Рахувати я умію.
Швидко я з усім справляюсь
  Вчитись гарно   намагаюсь.
2. Математична розминка.                                                                  (1б.)
Дві команди змагаються  біля дошки .
Умови змагання:
Кожен учасник може вибрати  і порахувати любий приклад.


1 команда                                                                 2 команда
730 - 400                                                                 680 – 500
910 + 50                                                                   430 + 40
670 – 530                                                                 480 – 270
230 + 320                                                                  340 + 250
870 – 250                                                                  770 – 520

Перевірка
Підведення підсумків .
3. Робота за дошкою.                                                                        (1б.)
- В кого із звірів розв’язаний приклад неправильно?


610 +250=860

740-230=420


 340+520=860


790-530=250 


230+520=750


4. Робота за таблицею                                  (1б.)
Обчислити усно.
670-330+250=
830+140-250=
530+260-450=
970-430+320=
5. Арифметичний диктант.                                                               (1б.)
Обчислити суму і різницю чисел    450 і 310;770 і 220;
Число 34 збільшити в 10 разів;
Число 650 зменшити в 10 разів.
Перевірка.
6. У світі цікавого.                                                                                   (1б.)
Лось чує нюхом мисливця на відстані 500м, а на слух удвічі далі. На якій відстані лось чує вухом мисливця?
Довжина стрибка зайця 3 м. Скількома стрибками він подолає відстань15м?
Одна сова зїдає за літо 1000 польових мишей, зберігаючи 1 т зерна. Скільки кілограмів зерна збережуть за літо дві сови?
Чорний гриф (малюнок) має довжину тіла 100см, а розмах крил 3 м. На скільки сантиметрів довжина крил більша, ніж довжина тіла?
Інформацію про чорного грифа повідомляють заздалегідь підготовлені учні.
7.Робота за підручником.                                                                         (1б.)
Задача №341 усно
8 Мозковий штурм.
-Як називаються числа при додаванні?
- як знайти невідомий доданок?
Я задумала число, додала до нього 320 і отримала 400. Яке число я задумала?
9. Задача №344 (2б.)
Склади задачу за коротким записом.
Сума трьох чисел -780. Сума першого і другого числа-450. Сума другого і третього числа-360.  Яке перше, друге і третє число?
Аналіз задачі.
- Що означає число 780? (це сума)
- Що означає число 450? (це відомий доданок)
- Як знайти невідомий доданок?
Розв’яжіть задачу з поясненням.
                                      Розв’язання:
1. 780-450=330 –третє число;
2. 780-360=420-перше число;
3. 360-330=30 –друге число .
Учитель наголошує про можливість різних варіантів розв’язання у третій дії.
10.Розвязати нерівності за дошкою. (2б.)
310 + 60   O   370                                610    O 450 + 110              
270 – 120  O  150                                 430   O  780 - 430
150 + 210  O  380                                  690 – 540   O  120 + 130
780 – 460  O  220                                  770 + 120  O   120 + 760
11. Робота в групах. (2б.)
Правила   роботи  :
1. Вмійте швидко домовлятись, не сперечайтесь.
2. Розподіліть доручення  між собою.
3. Виконуйте завдання охайно.
4. Оцініть свою роботу.
12. Підсумок уроку.
-Скільки ви зібрали балів?
- Оцініть свою роботу на уроці.
-Що вам не вдається? Чому?



Показовий урок з української мови у 3 класі


Тема:  рід іменниківМета: ознайомити учнів з родами іменників; вчити визначати їх рід;             закріпити знання про іменник як частину мови; розширювати пізнання   учнів; виховувати пошану до видатних українців; вчити працювати у групах.Обладнання: предметні малюнки, таблиці, загадки, картки
                                             
 Хід уроку

1 Організація класу до уроку.


2. Перевірка домашнього завдання.Вправа 265-Прочитати спількореневі прикметники та дієслова до підкреслених іменників. Назвати корінь.


3.Каліграфічна хвилинка.


К ко ек колектив  підкреслити орфограмухв ви хв хвилина підкреслити орфограму


Скласти речення записати в зошиті. Підкреслити іменники.Наш колектив  виконав  завдання за п’ять хвилин.     (1б.)


4. Повторення вивченого про іменник.Згадати все, що ми знаємо про іменник.Заповнити на дошці схему.   (1б.)


 5. Робота в парах. Виконати роботу за карткою, користуючись вказівкою:      (2б.)


1. Прочитати речення.
2. Надати  усно нову інформацію.
3. Знайти іменники.
4. Розповісти все про іменник за схемою на дошці.

6. Оголошення теми уроку.-Сьогодні ми дізнаємося, що іменники бувають чоловічого , жіночого та середнього роду.Робота за таблицею.Читання правила в підручнику.Визначення роду іменників за предметними малюнками. (фронтально)Визначення роду іменників (за таблицею).


7. Робота над вивченим матеріалом.Робота за підручником. Вправа 267 (1б.)Вправа 268. Біля дошки. (1б.)


8. Загадки.    

                                                                                   (1б.)1. Я- медове, соковите і здорове.Доглядали мене Лесик, Гриць та Вірочка,Ще й Лариса і Максим, я їм дякую усім. (яблуко) с.р.)


2. Він оранжевий та круглий, наче сонце навесні.Він солодкий, ріс на Півдні, дуже любий дітворі. (апельсин) (ч.р.)


3.На городі молода пишні коси розпліта.У зеленії хустини золоті хова зернини. (кукурудза) (ж.р.)


4.У зеленому жакеті галасує в очереті,Хоч і плавати мастак, а не риба і не рак. (жабеня) (с.р.)


5. Куди повзе- за собою хатку везе. ( равлик) (ч.р.)


6.Швидко скрізь цей птах літає, безліч мушок поїдає,За вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (ластівка) (ж.р.)


9. Робота в групах. (3б.)Виписати іменники з тексту  в таблицю.


10. Підсумок уроку.-Повернемось на дошку до нашої схеми і доповнемо стрілочками, що ми дізналися на уроці про іменник?-Скільки ви назбирали балів?


11. Д/з. Вправа


Немає коментарів:

Дописати коментар